Používáním těchto stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookies na vašem zařízení.

Ohlédnutí za hlavní turistickou sezónou

Jaká byla hlavní turistická sezóna v Třeboni z pohledu Turistického informačního centra?


Ohlédnutí za hlavní turistickou sezónou
Michaela Kajerová 31.10.2018 7543x Zpravodaj Třeboňský svět

Velice úspěšná a opět v mnohém rekordní. Loňský rekord 105 tisíc návštěvníků jsme překonali již začátkem září a do konce roku pravděpodobně překonáme hranici 130 tisíc. Nejvyšší nárůst oproti loňskému roku jsme zaznamenali překvapivě v měsících lednu, dubnu a květnu a během prázdnin jsme na informačním pultu obsloužili až přes 1400 návštěvníků denně.

Největší zájem byl tradičně o turistické informace, propagační materiály, služby pro cyklisty, mapy, vstupenky na akce a představení a o turistické suvenýry. Jako každý rok se mezi nejpočetnější návštěvnické skupiny zařadili cyklisté, pěší turisté, lázeňští hosté a senioři, rodiny s dětmi a školní výlety. Změnou oproti minulosti je nárůst počtu rodin s kojenci a velmi malými dětmi v kočárku. Ze zahraničních návštěvníků jsme opět nejvíce registrovali hosty z Rakouska, Německa, Slovenska, Polska, Francie, Itálie, Španělska, Británie a USA, častěji se ovšem letos objevovali i hosté z asijských zemí.

Informační centrum není ovšem pouze práce na informačním pultu a podávání informací po telefonu a prostřednictvím elektronické pošty. Zajišťujeme taktéž provoz a prohlídky radniční věže a pravidelné prohlídky divadla J. K. Tyla. Navíc v těchto objektech organizujeme kulturní akce – cyklus Malá noční dostaVĚŽníčka  a kostýmované prohlídky s názvem Fantom divadla. Loňské rekordy v návštěvnosti radniční věže a divadla byly také překonány již v měsíci září.

Novinkou letní sezóny 2018 byly pravidelné komentované prohlídky Galerie buddhistického umění ve vodárenské věži a akce pořádané ve spolupráci s RNDr. Milanem Klečkou a Národním muzeem. Naši pracovníci opět zajišťovali také prohlídky města a programy pro tuzemské i zahraniční delegace, cestovní agentury a skupiny novinářů – tzv. press tripy a fam tripy, pořádané Jihočeskou centrálou cestovního ruchu a agenturou Czech Tourism.

A dobrá zpráva i na konec. Třeboňské „íčko“ obstálo na výbornou také při inspekci a měření kvality služeb - Certifikát A.T.I.C. letos obhájilo s maximálním výsledkem  100% získaných bodů.