Používáním těchto stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookies na vašem zařízení.
Soubor Capella Infernata se zabývá historicky poučenou interpretací barokní hudby, za použití replik dobových nástrojů. Členové souboru hrají na cinky, barokní trombony, dulcian, cembalo a mnohé další mnohdy dnes už zapomenuté nástroje.
Datum konání akce: | 27.10.2015 |
Čas konání: | 19:00 - 21:00 |
Cena: | Vstup dobrovolný |
Místo: | Kostel sv. Jiljí a Panny Marie Královny |
Organizátor: | Capella Infernata |
Více informací: | další info |
Po koncertě bude možnost seznámit se s dobovými nástroji.
Capella Infernata je nově vzniklý soubor, který se zabývá historicky poučenou interpretací hudby 1. poloviny 17. století. Je to doba doznívání vrcholné renesanční polyfonie a nástupu raného baroka. Epicentrem hudebního dění byla bezpochyby severní Itálie, ale krom italských mistrů má soubor ve svém repertoáru skladby z celé Evropy.
Jádro ansáblu tvoří šest členů:
Kristýna Fílová: soprán
Tomáš Lajtkep: tenor a barokní trombon
Barbora Plachá: zobcové flétny
Miroslav Kůzl: cink a zobcové flétny
Jakub Michl: viola da gamba
Richard Závada: teorba a barokní kytara
Za necelý rok své existence již Capella Infernata participovala na projektu Baroní explorace v polské Szczawnici a slovenském Červeném Kláštoru. Dále se podílela na zahajovací koncertu festivalu Muzica figurata v Pelhřimově a vystoupila na festivalu Dačické barokní dny. Letošní rok pořádá soubor sérii koncertů po jižních Čechách. Tento projekt nese název Barokní ozvěny.
Eco (italsky ozvěna) je všem dobře známý akustický jev. Nicméně skladatelé 17. století jí dokonce nadepisovaly do názvů svých skladeb. V tomto případě se jednalo o oblíbenou kompoziční techniku, kdy sólista zpíval, nebo hrál virtuosní part a druhý zpěvák, nebo instrumentalista mu na určitých částech skladby odpovídal z jiného místa v kostele. Tyto doslovné imitace pak násobí samotnou akustickou ozvěnu v prostou.
Za použití historických nástrojů jako jsou např. cink, barokní trombon, viola da gamba, teorba, flétny a profesionálních pěveckých hlasů soubor vytvořil hodinový koncertní program složený z hudby italských skladatelů z přelomu 16. a 17. století (G. P. Cima, G. B. Riccio, C. Monteverdi a další…). Dále jsou v něm zahrnuty oblíbené skladby na ostinátním basu, jež jsou vlastně barokními improvizačními hříčkami.